3 december, Lina & Per- 3 ar, 5 manader.

 
Det ar konstigt hur snabbt man ordnar sig nya vanor och
accepterar saker pa annat vis. Nu ska ni fa ta del av vart boende
och ovanstaende.

     
 

Detta ar var hydda. I starten av var vistelse var det med lite obehag
som vi noterade alla djur.. Men nu, det gar ganska bra.
Vi stampar i trappen varje gang vi ar pa ingang. Detta jagar i de flesta
fall bort musen som bor uppe i taket. Kanske att ekorren pa utsidan av
taket tystnar for en stund ocksa.
Om en gecko finns pa insidan blir detta mest ett konstaterande, ty den
sticker kvickt i alla fall.
Om en groda finnes, blir Lina stel o ynklig, andas in genom nosen
och ut genom munnen.. Per kan da briljera som hjalte.
Under boendes myggnat och det egna impregnerade sover vi pa en
stenhard madrass som Per bannande sig arg pa de forsta natterna.
Nu har hans rygg blivit van och vi kan sussa gulligt.

   

Toaletterna utan automatisk spolning (man haller sjalv i vattnet och
ser behovet forsvinna) kandes vid forsta anblicken inte alltfor
hemtrevliga. Att tre av fyra toaletter endast ar variant: hal i golvet
var ovant.
I huvudet snurrade tankar som "jag kan aldrig fa ro har"..
.. Men jojo, nu ar det till och med sa att man onskar att man hade en
KNASEN att fingra pa medan man trycker.



Denna samlingsplats med internet, film, biljard o mat kande vi strakt for
direkt. Vi ar riktigt hemma nu och traskar sjalva in bakom disken for
att ta rumsnyckeln. Hon som driver boendet ar tokmysig och paminner
om Linas elevhems-Lotta.

Bonusen i detta fantastiska boende ar fransmannen som ocksa bor
har. Han ar overkligt cool bakom sina stora solbrillor!
(speciellt enligt han sjalv och visst, vi avundas honom lite).
Han har langa dreads fyllda med skramlande smycken. Han ar alltid
bar pa overkroppen sa man kan se det glittrande halsbandet som han
har placerat snett over brostkorgen. Pa sa vis ser han ut som en slags
krigshjalte. Han gar snyggt ocksa, precis som han har ovat pa ett speciellt
gung i hela sitt liv.

Inte nog med detta: Han ar en riktig "Don Juan" och har nya brudar varje 
dag (ja, riktiga brudar!) Vi kallar honom i smyg for Don Johan och har endast
tordas trycka ur oss ett Hello till honom. 


Kommentarer
Postat av: Anders

Vilket boende. Lite mysigare än Döbelnsgatan 2C =) Sitter på skolan och letar fakta till ett kemiarbete. Ska skriva ett mail med Australien-tips inatt när jag har tid, så ni får lite inspiration. Ikväll ska jag till Filip på glögg och pepparkakor, han har nämligen flyttat in i nya lägenheten idag. Ha det så bra. Kram kram!

2007-12-03 @ 17:20:45
Postat av: marianne

Ser ut som hyddorna vi hade på Koh Jum och Koh Chang, men ännu mera spartanskt. Då hade vi ju ändå egen dusch och toalett. Har ni snorklat än? Det är ju sista dagen i morgon och sen åker ni ännu längre bort. Ni har en lång resa framför er innan ni är framme i Sydney. Lycka till med resan. Nya spännande äventyr väntar. Snön slaskar bort här hemma så det är inget att längta hem till. Men vi längtar till solen!!!
Många kramar till er båda
Mor o far

2007-12-03 @ 20:56:58
Postat av: Jenny

Heej :) ni verkar ha det kanon skont o de ar kul o se :)laskigt med alla djur i huset! har ca tre veckor kvar nu, sa snart ar det hemfard! Imorn har vi christmasparty pa skolan, ska bli kuul :) Ta hand om er darute! o ha det kanon bra i Australien! Kan ge er lite tips om sydon pa NZ sen :) ha det jatte bra!! Massa Kramar!!

2007-12-04 @ 05:21:31
Postat av: Daniel

Inatt hade jag en rolig dröm! Jag drömde att du (Per) hade tagit flyget hem eftersom du började få slut på pengar till resan. Du skulle bara vara hemma över helgen för att spara ihop pengar och hade därav ganska bråttom att tjäna ihop en summa! Din plan (vilken jag givetvis tvingades vara en del utav) gick ut på att med snorkel och cyklop inta kolstabadet för att leta småmynt som folk kan ha tappat i vattnet(?). Eftersom jag tyckte planen verkade lite underlig frågade jag hur många mynt vi skulle behöva hitta för att ens betala för de flygbiljetter du köpt för ändamålet. Till svar fick jag veta att jag var usel på att snorkla, det slog mig att du kanske inte hade tänkt igenom planen... Efter några tappra försök gav vi dock upp (men du hittade åtminstonde en krona vill jag minnas). Du sa att det var betydligt bättre än ingenting och att du saknade Lina varför du skulle åka tillbaka till Asien tidigare än planerat (efter en dag i Sverige istället för två).

Så håll hårt i slantarna och i varandra! Annars kan det kanske gå så här!

2007-12-04 @ 11:45:57
Postat av: Mamma Karin

Å, Jag bara älskar att läsa alla era härliga inlägg.
Kram på Er!

2007-12-04 @ 12:19:52
Postat av: Elinpelin

Hej på er goa resenärer!!! fytusan vad avundsjuk jag är på er ska jag börja med att säga. Var tvungen att skicka ett inlägg nu före ni landar i Sydney för annars vet jag knappt om jag skulle palla att skriva av ren avunsjuka. Thailand är fint men australien det är livet det!
Hann ju aldrig ses före ni stack, ville berätta och tipsa om massa guldkorn speciellt i OZ som ni måste åka till. Jag kan skicka ett mail istället. Men ni verkar ju hitta till pärlorna ändå, Koh Samet är toppen och om jag inte såg helt fel på bilderna så har ni lyckats pricka in våran bongalouanläggning med, perfekt! Fortsätt skriv om er resa och skriv ut namn på saker och ting så att man kan få känna igen sig och götta lite i lvet ert iaf! Ha en toppenbra färd nu för när ni landar med flyget så börjar verkligen livet. Ta vara på det och toka er så mycket som möjligt, även lite från mig tack! Bo på "kangero house" i kings kross, the shit! Storkramar på er båda!!!!!! Elin

2007-12-05 @ 16:20:21
Postat av: Bobo

Hej på er !

Hörde att ni kommit fram till Australien och att allt gått bra. Tyvärr fungerar inte era telefoner, har jag också hört. Ni får väl köpa ett Aussi-abonemang, så vi kan fortsätta sms:a. Ha de´så jättebra. Bobo

2007-12-06 @ 17:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0