Jakt


Den sista dagen i South West Rocks da regnet slutat smattra, bestamde vi oss
for att traska pa kangurujakt.
Njaa, alltsa inte med spjut och slakt i sikte, utan vi skulle noja oss med att titta.
Vi vandrade upp o ner for dalar och pa ett gronomrade fick vi se flera stycken
kangurur. Fascinerade av dessa konstiga varelser gick vi vidare efter en lang stund
av stum (!!) beundran.
I en lekpark hade vi aterigen turen att se flera kangurur. Per som blivit varm i kladerna
(eller bara ville imponera pa sin flickvan?) gick narmre o narmre. Lina stannade bredvid
en buske och tog fram sitt ajjabajja-finger och sa:
"Du kanske inte borde ga sa nara, tank pa deras revir! Kanske de blir aggresiva?!"
Med dessa ord vrider Lina lite pa huvudet och hjartat hoppar nastan ur kroppen.
Under busken, en meter fran Lina star den storsta av de storsta kangurur vi hittills sett!
Kangurun tittar rakt in i Linas forskrackta ogon och atergar sedan till sitt grastuggande.

Da chocken lagt sig har vi lart oss att kangurur ar riktigt lugna o snalla djur (i alla fall
dessa) och Per lyckas fa nagra narbilder.

Nu ar vi i Coffs Harbour, en stillsam plats som erbjuder sol, bad o fina vandringsleder.
Vi har bott 2 natter pa YHA-hostel och har nu bytt till Aussitel backpackers. Vi lyxar med
dubbelrum och matlagning.
I matkassen denna vecka har det hamnat pumpa, cauliflower, kabanosskorv och
couscous.
Vi stannar i Coffs Harbour ett tag och njuter av lugnet och varandra, segelbatarna i
hamnen och havet som skummar som gradde.

Lina borjar kanna ett behov efter semlor och Per langtar efter hembryggt kaffe.
Tack for alla kommentarer! Vi blir glada.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken snygg blogg du har!
Ha en trevlig helg!

2007-12-15 @ 08:23:30
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Linda

Visa bild på kängurus :)

2007-12-15 @ 21:52:05
Postat av: Jenny

Hej! hihi vad laskigt med kangurun. Kan forsta att du blev skrackslagen :) nu befinner jag mig i Auckland. Ska vara har en natt sen ska jag bege mig mot Whitianga o lite sool o bad :) sa hoppas pa bra vader! Idag vra jag upp i skytower. Var jatte hogt! Har en vecka kvar pa NZ nu.. sen ar det dags for fiji,o massa solo bad! Ha det forstatt toppen bra! Tanker pa er! Kramar Jenny

2007-12-16 @ 08:12:02
Postat av: Rasmus

Scary stuff alltså. Har fått för mig att kängrur kan sparkas rätt hårt, visst e det så? Skönt iaf att det gick bra för er. Kram!

2007-12-17 @ 05:20:44
Postat av: Bobo

Hej på er !

Ja, nu är det en vecka kvar till julafton. Var ska ni träffa tomten någonstans?
I helgen som varit har vi åkt skridskor. På lördagen var vi på Liljan och körde några varv. Lars-Erik var också med. På söndagen var vi ett gäng på ca.10 pers. som åkte på Runn. Ifrån Hälsinggårdsbryggan och till Ornässtugan och tillbaka. Härligt väder med solsken och vindstilla.
I lördagskväll var det julpub på "Märtas". Mycket folk och även "gamla" gruppen Fula Flin spelade.
Har du skaffat nå´t telekort än Per?
Sköt om er och ha det så bra. Häls. Bobo
PS:Kolla in sidan www.runn-is.net :DS

2007-12-17 @ 10:13:58
Postat av: Moster Maggan

Tjena! Ni verkar då ha det bra. Här var det 15 grader kallt i morse, så det är ju lite skillnad mot vad ni har. Jag vill passa på att önska er en Riktigt God
Jul och ett Gott Nytt År. Ha det bra. Kramar från Moster Maggan

2007-12-18 @ 13:57:52
Postat av: Kristina

Oh lina, lina, lina! Jag måste seriöst börja bearbeta andreas så att jag också får göra en sån här resa! Ni är inspirerande! Hoppas ni har det kanonskönt över jul och så också :) Och tack så mycket föresten för ditt kort och den fina tändsticksasken jag fick på min födelsedag! Jag hade glömt att tacka va? (Skäms..) Det var så sött så jag log hur länge som helst. Den asken ska ligga på mitt vardagsrum i andreas o min stuuuga! kramar

2007-12-19 @ 00:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0