Första april.

Eftersom det finns runt tio tatueringsställen här på Koh
Tao så har vi båda nu tatuerat oss.
  Per valde att placera
två söta delfiner på skinkan medan Lina var något djärvare
och tatuerade morrhår på kinderna. Bilder kommer senare.

Vi är alltså fortfarande kvar på ön Koh Tao, eftersom själva 
mottot på denna resa är "ingen brådska". De två veckor som
Marianne o Anders var i Thailand gick i rasande fart. 
I skrivande stund är de i luften på väg till Sverige.
Bröderna Eriksson spenderade tre dagar till att utforska havets
alla hemligheter. Dykningen gick kanonbra, men eftersom det
var två år sedan de dök sist tyckte de att en uppfriskarkurs var
på sin plats. 
Det visade sig att Koh Taos vatten innehöll mycket fina koraller
och fiskar. Ett dyk skiljde sig dock från de andra, då bröderna
valde att vara med i städningen av bottnen den dagen då Koh Tao
hade sin "Cleanup-festival".
   

Festivalen visade sig vara ett riktigt festligt tillhåll på lördagskvällen
med ett riktigt bra band från norra Thailand.
Anders stod också för mycket av underhållningen. Han köpte en
Bucket (en liten hink med hälften thai-rom och hälften red bull blandat)
denna bjöd han frikostigt på men av någon märklig anledning verkade
det som att rommen endast hamnade i Anders mage, 
medan vi fick red bull-en.
  

Imorgon far vi vidare mot grann-ön Koh Pha Ngan som endast ligger en

och en halv timme härifrån med båt. Vi antar att vädret är lika kanonbra
och hett där som här.
Nu ska vi gå o köpa ananas för 6 kronor!
   
 
   


Kommentarer
Postat av: Moster Maggan

Hallo där! Moster tror nog att det är ett aprilskämt att du har tatuerat morrhår. Det går jag inte på. Ni ser då ut att ha det toppen. Här är det lite molnigt och tråkigt. Ha det. Kram

2008-04-01 @ 15:12:27
Postat av: Karin

Hej!
Ser verkligen fram emot att se tatuerar-bilderna. Ha ha! Som vanligt ser ni ut att ha det helt gudomligt i sol och värme. Avundsjuk? Självklart, men nu är inte Portugal långt borta, så man står nog ut.
Kram kram

2008-04-03 @ 09:48:26
Postat av: Anders

Tjenre! Nu sitter jag hemma i Uppsala igen. Var riktigt superskoj att hälsa på er. Hoppas fortsättningen i Thailand blir lika bra. Nej, nu ska jag raka bort mitt backpackerskägg och bli akademiker igen. Kram ram

2008-04-03 @ 16:23:17
Postat av: ida

hej hej=)
Ni verkar ha det toppenbra där ni är, rena paradiset;D Jag och Stefan kommer nog hämta lite fakta från er två, då vi gärna vill göra en liknanade resa:)
Äntligen har vårvädret kommit till Sverige och Falun, det är såå skönt med den värmande solen.
På lördag ska jag göra högskoleprovet, usch, får rysningar bara jag tänker på det..
Ni får hålla tummarna för mig;) Vi saknar er!
Massa kramar! /Ida .Stefan hälsar så mycket.

2008-04-03 @ 17:19:28
Postat av: Jenny

Heejsan!Ser underbart ut :) roligt med besök! Här hemma börjar våren komma på allvar, o solen o skina! Riktigt härligt! I helgen ska ja till uppsala o fira hanna som fyller år. Så det ska bli kul! Sen så fick jag jobb idag, känns jättee bra :) Ha det fortsatt fiint o ta hand om er! Stora kramar till er!

2008-04-04 @ 23:22:57
Postat av: Bobo

STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PER !

Mamma & Pappa

2008-04-05 @ 12:09:19
Postat av: Eva Jernberg

GRATTIS PER!
Ha en bra födelsdag önskar Eva, Hans, Hanna och Therese.

2008-04-05 @ 15:06:36
Postat av: Linda

Jag börjar med att säga Grattis till Per! Hoppas födelsedagen blir till belåtenhet. :) När jag fyllde år fick jag en liten katt, som heter Selma, så nu har vi 2 katter som springer omkring här. Vi var nyss och kollade på en bil som vi ska köpa ikväll, så när ni kommer till Uppsala får ni åka med på en tur, och om det är fint väder öppnar vi soltaket så vinden blåser friskt i håret. :) Ha det fortsatt bra! Kramar.

2008-04-05 @ 15:08:41
Postat av: Åsa Murmester

Per! Grattis på födelsedagen önskar Åsa och resten av familjen.
Ha det så bra bägge två!

2008-04-05 @ 17:00:46
Postat av: Farfar Bertil

Grattis Per på 21 årsdagen önskar Farfar. Ha det så gött i värmen och skål på Er båda två
Mvh Bertil

2008-04-05 @ 17:15:39
Postat av: Karin

Har inte varit i närheten av någon dator under helgen, varför jag nu skickar Grattis i efterskott och många födelsekramar till Dig Per. Hoppas Lina tagit riktigt väl hand om dig på din dag.
Kram Karin

2008-04-07 @ 10:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0