VI LEVER!!

Det var med likgiltiga blickar som vi konstaterade att motivet
på våran campervan var Tomb Raider.
Varken bra eller dåligt tyckte vi, det kunde ha varit värre och det
kunde defintivt varit bättre. Nu har vi hunnit bekanta oss rejält med
våran campervan som vi kallar Verner.
"Vi ska värna om vår van Verner, för han är vår vän". Detta är mottot!

Då vi fått Verner inhandlade vi mat och andra nödvändigheter och
sedan styrde vi kosan uppåt landet. Gröna kullar, masvis med får
och vida stränder fångade våra fascinerade blickar. Nya Zealand
är helt klart fantastiskt! Vilket landskap!
Man är beredd på att möta en hobbit bland de gröna kullarna
och King Kong i de djupa skogarna. Det är magiskt!

Vi åkte längs östkusten uppåt till Cape Reinga (den nordligaste punkten
som man kan åka till med bil). Cape Reinga ansåg vi var ett måste att
se, så det fick bli en omväg på 20 mil. Detta är nog dock inget vi rekommenderar
till andra. Visst, det var vackert, mäktigt och kanske alldeles alldeles underbart
på sitt sätt med fyren längst ut på udden och haven som möts.
Men ändock! Vi blev inte stumma av beundran. Nya Zealand har så mycket
fint ändå utan att man behöver leta efter det.
Sedan åkte vi ner längs västkusten och nu är färden neråt resten av landet
påbörjad. Just nu är vi i Thames, och planerna för idag är oklara.

Vi bor självklart i camperverner varje natt. Han parkerar sig snällt på fina
gratiscampingar och rastplatser. Det är en oerhörd frihet att ha egen bil
och Per klarar vänstertrafiken fint. Lina är duktig kartläsare men ännu
bättre mp3-dj.

Vi lär beklaga att bloggen antagligen inte kommer uppdateras jätteofta
nu när vi lever vildmarksliv. Hoppas ni fortsätter vara oss trogna ändå!
Och ha tålamod, bilder ska komma då Linas kamera är laddad och Pers
minneskort slutar krångla.


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag riktigt ser framför mig hur himla mysigt och fantastiskt ni har det. Tiden går fort så passa på att njuta och ta vara på varje tillfälle. Älskar Er! Kram

2008-01-31 @ 09:57:08
Postat av: marianne

Hej på er gosnosar!
Vad skönt att höra från er igen. Vi undrade just om ni kört vilse i vildmarken. Hu, vad mysigt det verkar vara i N Z. Jag börjar fr o m nu att spara till en resa. Här hemma är det jättevackert idag med gnistrande nysnö och blå himmel, minus 10. Så njut av sol och värme så mycket ni kan. På lördag åker vi till Uppsala och flyttar åt Anders.
Kramar till er båda
Marianne

2008-01-31 @ 10:46:57
Postat av: Ida & Stefan

Hej hej mina ÄventyrsVänner:)
Ni verkar fortfarande ha det toppen, och vilken kanonidé med er Verner! ;D
Det måste göra att ni sparar in många slantar:)
Här hemma i Sverige är backarna täckta av 2dm snö, väldigt fint faktiskt. Men de är klart, snön skulle ju kunna kommit i december stället:/
Lina! Har jag tackat för de fina kortet jag fick? Minnet sviker mig, men om inte så TACK SÅ JÄTTE MYCKET! Vad glad jag blev när jag fick de, hihi:)
Ta hand om varandra nu, vilket jag säkert tror att ni gör;) Massa kramar!! //Ida & Stefan.

2008-01-31 @ 11:19:50
Postat av: Moster Maggan

Hallo! Verner verkar vara en trevlig kompis ni har fått. Själv sitter man på jobbet och tittar ut på snön, ingen sol och varmt här heller. Ni skall ha det så skönt i fortsättningen också. Kram till er båda

2008-01-31 @ 15:14:49
Postat av: Carolina, elsborgsflickan

oo va underbart o bila runt i nz, jag vill också!! så skönt att kunna ta dagen som den kommer o inte ha några måsten, börjar tröttna på det nu..
ni verkar iaf ha det underbart o ni sak veta att jag tänker på er!
stor kram från linköping!

2008-02-04 @ 12:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0